Kelan eläkeläisviestintä
Laatuseniorien vierailulla Kelaan 10.11.2009 paneudutaan eläkeläisinformaatioon. Erityisnäkökulmana on viestinnän laatu. Kela itse näkee viestinnän tärkeänä osana toimintaansa.
Kelan eläkeläisviestintää varten on heidän verkkosivunsa, Eläkeläiset Kelan hoitama eläketurva ja muut eläkkeensaajien tuet, sekä Elämässä - Mitt i allt sosiaali- ja terveysturvaa käsittelevä lehti Kelan asiakkaille, joka jaetaan jokaiseen kotiin neljä kertaa vuodessa, maalis-, touko-, syys- ja marraskuussa. Lehti on saatavissa myös sähköisessä muodossa, ks. Viimeisin numero: Elämässä - 3/2009.
Tarkastelemme vierailulla aihetta toimintakompassityökalumme kysymysten avulla:
Kysymysten avulla pyrimme saamaan systemaatisesti tietoa kiinnostuksemme kohteesta. Tiedon perusteella sitten voimme tehdä johtopäätöksemme ja antaa palautteemme Kelalle.
Jotta pystyisimme käsittelemään aihettamme kiireettömästi, siihen olisi varattava aikaa parin tunnin ajan. Voin toimia aiheen käsittelyn fasilitaattorina. Myös on paikallaan, että osallistujat tutustuvat linkkien materiaaliin ennen kokousta.
(Viestinnän laatua koskeva viite: Effective quality communication)
0 Comments:
Lähetä kommentti
<< Home