keskiviikkona, joulukuuta 02, 2009

Laatuagendakatselmus sekä laatupalkintokilpailun kehittäminen

Jäsenpalvelutoimikunnan kokous on kaikkien aikataulullisten järjestelyjen jälkeen sovittu 13.1.2010 klo 14:00 täällä Laatukeskuksessa.
Toivottavasti pääsette tuolloin esittelemään asiaa meille. Voitko vahvistaa käykö aikataulu teille.

- Jäsenpalvelutoimikunta avustaa hallitusta jäsen- ja jaosasioiden hoitamisessa. Lisäksi toimikunta tukee hallitusta laadun ja toiminnan kehittäjille tarjottavien palveluiden suunnittelussa ja toteutuksen ohjaamisessa.
- Ideoi ja valmistelee oman ehdotuksensa yhdistyksen jäsenille tarjottavista palveluista ja toiminnasta liitettäväksi seuraavan kauden toimintasuunnitelmaan ja budjettiin.
- Tekee hallitukselle esityksen henkilöjäsenmaksun suuruudesta seuraavan vuoden budjetointikierroksen yhteydessä.
- Tukee yhdistyksen toimivaa johtoa laadun ja toiminnan kehittäjien kompetenssin ylläpitoon ja parantamiseen tähtäävien tuotteiden ja palveluiden suunnittelussa.
- Tukee yhdistyksen toimivaa johtoa jäsenhankinnan suunnittelussa ja osallistuu siihen erikseen sovittavalla tavalla.
Jäsenpalvelutoimikuntaan kuuluvat: Juhani Saure, Mikael Niva sekä Timo Karttunen (Neste Oil)
Suomen Laatupalkinto -kilpailu uusitaan kevään 2010 aikana ja uusi kilpailu toteutetaan ensimmäisen kerran 2011.
Joten toivon kaiken kilpailun kehittämiseen liittyvän materiaalin ja ehdotusten saapuvan minulle tammikuun aikana 2010. Viimeistään helmikuussa.

Terveisin,

Tani Järvinen


2 Comments:

Blogger Juhani Anttila kirjoitti...

Mikä tuon tuollaisen toimikunnan tarkoitus on? Onko sillä jonkinlainen rooli laatuyhdistyksen ja kansallisten laatustrategioiden suhteen? En halua, että vakavasti toteutettu katselmuksemme hautautuisi johonkin toimikuntaan. Sehän oli erityisesti tarkoitettu laatuyhdistyksen hallitukselle.

02 joulukuuta, 2009 10:30  
Blogger Juhani Anttila kirjoitti...

Toteutettakoon laatupalkintokilpailu minkälaisella menettelyllä tahansa on kuitenkin sitä tärkeämpää, että organisaatiot alkavat tehdä tehokkaasti itsearviointeja. Tämä eroaa oleellisesti laatupalkintokilpailun menettelyistä, koska niillä on eri tarkoitus. Itsearviointia varten pitäisi voida käyttää sellaista kriteeristöä, joka olisi kunkin organisaation kehittämisen kannalta paras ja sopivin. Tästä syystä itsearviointimenettelyjä ei pidä liian tiukasti standardisoida. Tärkeämpää on itsearviointi ideologian ja sen periaatteiden saaminen levitetyksi ja käyttöön kaikenlaisissa organisaatioissa. Siksi itsearviointimenettelyjen tulee olla yksinkertaisia ja joustavasti muokattavia. Myös kynnys itsearviointien aloittamiseen pitäisi olla mahdollisimman matala ja ilmainen. Yhdestä tällaisesta lähestymistavasta voisi Laatukeskukselle esittää vihjeenä Facebook-sovelluksemme:
http://laatuseniorit.blogspot.com/2009/11/itsearvioinnista.html

09 joulukuuta, 2009 18:51  

Lähetä kommentti

<< Home